Pierwszym krokiem w konkursie Menedżer 2022 jest rejestracja własnego adresu email. W tym celu na stronie rejestracji wpisujemy pełny adres email (np. adam.nowak@poczta.pl), hasło oraz jego powtórzenie. Na podany przez nas email dostaniemy wiadomość z linkiem aktywacyjnym, w który należy kliknąć. Gdyby jednak czas oczekiwania na email zwrotny się wydłużał, upewnijmy się, czy wiadomość nie została skierowana do katalogu SPAM.
Można zarejestrować się także poprzez konto Facebook. Wystarczy kliknąć w niebieski przycisk ZAREJESTRUJ SIĘ PRZEZ FACEBOOK.
Po kliknięciu w link aktywacyjny zostaniemy przeniesieni do zakładania klubu. Najpierw wpisujemy wymyśloną przez nas nazwę klubu (musi być unikalna, minimum 3 znaki, maksimum 18). Kolejnym krokiem jest wybór ligi regionalnej. Następnie wpisujemy swój pseudonim (minimum 3 znaki, maksimum 18), imię i nazwisko. Poniżej tych okienek decydujemy - czy w klasyfikacjach konkursowych ma się pokazywać nasze imię i nazwisko, czy pseudonim.
Spośród wszystkich piłkarzy grających w Mistrzostwach Świata kupujemy piętnastu (2 bramkarzy, 5 obrońców, 5 pomocników, 3 napastników). Pamiętajmy, że musimy zmieścić się w budżecie, który wynosi 90 milionów wirtualnych euro (w kolejkach 6 i 7 budżet wynosi 95 mln), a także o tym, że z jednego kraju może się znaleźć w naszej drużynie co najwyżej 3 piłkarzy. Zawodników kupuje się, klikając w zieloną ikonę plusa w ostatniej kolumnie tabelki lub w nazwisko.

UWAGA! W 4. kolejce (1/8 finału) limit piłkarzy z jednego kraju wynosi 4.
UWAGA! W 5. kolejce (1/4 finału) limit piłkarzy z jednego kraju wynosi 5.
UWAGA! W 6. kolejce (1/2 finału) limit piłkarzy z jednego kraju wynosi 6.
UWAGA! W 7. kolejce (finał i mecz o 3. miejsce) limit piłkarzy z jednego kraju wynosi 7.

Po zakupie 15 zawodników decydujemy, którzy będą grać w składzie podstawowym, a którzy zostaną rezerwowymi. Żeby zawodnika z rezerwy przesunąć do składu podstawowego musimy najechać kursorem na jego koszulkę, złapać ją i przeciągnąć (mechanizm drag&drop) w miejsce zawodnika ze składu podstawowego, który zostanie rezerwowym. Albo kilknąć w guzik akcji, znajdujący się przy nazwisku piłkarza. Kolejnym krokiem jest wybór kapitana i jego zastępcy.

UWAGA! Do czasu rozpoczęcia pierwszego meczu mistrzostw świata (20 listopada, godz. 16:45), możemy robić dowolną liczbę transferów, zmieniać ustawienie piłkarzy na boisku (1-3-4-3, 1-3-5-2, 1-4-3-3, 1-4-4-2, 1-4-5-1, 1-5-3-2, 1-5-4-1), kapitana i jego zastępcę, przesuwać zawodników do składu rezerwowego i odwrotnie.
90 milionów wirtualnych euro - tyle wynosi budżet na zakup 15 piłkarzy. W 6. kolejce (półfinały) i 7. kolejce (finał i mecz o 3. miejsce) budżet zostaje powiększony do 95 mln.
W rezerwie zawsze będziemy mieć bramkarza i trzech zawodników z pola. Jeżeli podstawowy bramkarz nie zagra, punktować za niego będzie bramkarz rezerwowy. Jeżeli oczywiście grał w kolejce. W przypadku zawodników z pola liczy się kolejność. Pierwszeństwo w zastępowaniu nie grających zawodników z pierwszego składu ma rezerwowy z numer 1. Jeżeli nie grał ktoś ze składu podstawowego, a także pierwszy rezerwowy, to do punktacji zaliczać się będą zdobycze rezerwowego z numerem 2. Itd.

UWAGA! Przy zastępowaniu piłkarzy ze składu podstawowego rezerwowymi, obowiązują dopuszczalne ustawienia w konkursie (1-3-4-3, 1-3-5-2, 1-4-3-3, 1-4-4-2, 1-4-5-1, 1-5-3-2, 1-5-4-1). Może się zdarzyć, że pierwszy rezerwowy nie będzie się liczył, mimo że grał, a do punktacji będą liczone punkty drugiego rezerwowego.
Przykład: gramy ustawieniem 1-3-4-3, a w rezerwie mamy taką kolejność - pomocnik, obrońca, obrońca. Jeżeli w meczu nie zagra jeden z podstawowych obrońców, to w jego miejsce nie może wejść pierwszy rezerwowy (pomocnik), gdyż wówczas gralibyśmy ustawieniem 1-2-5-3, a jak podajemy powyżej, takiego ustawienia w konkursie nie ma. Dlatego w tym przypadku doliczane są punkty drugiego rezerwowego (pierwszego rezerwowego obrońcy), o ile oczywiście wystąpił w kolejce konkursowej.
Po każdej kolejce fazy grupowej uczestnik konkursu możne w swojej drużynie sprzedawać i kupować piłkarzy. Dwa pierwsze transfery są za darmo, tzn. z konta punktowego najbliższej kolejki nie zostanie odjęta prowizja. Sprzedając jednak kolejnego piłkarza (trzeciego, czwartego itd.), gracz zapłaci prowizję za transfer - ta prowizja to minus 3 punkty.

UWAGA! Po 3. kolejce (fazie grupowej) nie ma limitu transferów.
UWAGA! Po 4. kolejce (1/8 finału) cztery pierwsze transfery są za darmo, tzn. z konta punktowego najbliższej kolejki (5. kolejka - 1/4 finału) nie zostanie odjęta prowizja. Sprzedając jednak kolejnego piłkarza (piątego, szóstego itd.), menedżer zapłaci prowizję za transfer - ta prowizja to minus 3 punkt.
UWAGA! Po 5. kolejce (1/4 finału) pięć pierwszych transferów jest za darmo, tzn. z konta punktowego najbliższej kolejki (6. kolejka - 1/2 finału) nie zostanie odjęta prowizja. Sprzedając jednak kolejnego piłkarza (szóstego, siódmego itd.), menedżer zapłaci prowizję za transfer - ta prowizja to minus 3 punkt.
UWAGA! Po 6. kolejce (1/2 finału) sześć pierwszych transferów jest za darmo, tzn. z konta punktowego najbliższej kolejki (7. kolejka - finał i mecz o 3. miejsce) nie zostanie odjęta prowizja. Sprzedając jednak kolejnego piłkarza (siódmego, ósmego itd.), menedżer zapłaci prowizję za transfer - ta prowizja to minus 3 punkt.

Zasady te nie obowiązuje przed pierwszą kolejką, przed którą uczestnik przystępuje do konkursu. Np. przed startem mistrzostw świata, do czasu rozpoczęcia 1. kolejki, można dowolną liczbę razy sprzedawać i kupować piłkarzy.
Każdy menedżer może założyć dwie ligi (klasyczną i head-to-head) i zaprosić do niej znajomych lub innych uczestników konkursu.
W lidze klasycznej zespoły tworzą ranking, w którym o kolejności w tabeli decyduje liczba punktów w całym konkursie. Ligi klasyczne mają swój własny ranking. Suma punktów piętnastu najlepszych zespołów klasyfikuje ligę w klasyfikacji. Do ligi klasycznej można dołączyć w dowolnym momencie w trakcie konkursu.
Drużyny biorące udział w lidze head-to-head utworzą do końca konkursu zestawy par. Za zwycięstwo w bezpośrednim starciu przyznajemy 3 punkty, za remis 1 pkt. Czas na założenie ligi, a także dołączenie do niej, jest tylko do momentu rozpoczęcia pierwszej kolejki.
Menedżer może dołączyć do 10 innych lig prywatnych.
Żeby nasz klub punktował od 1. kolejki, musimy skompletować skład do 20 listopada, do godz. 16:45.
Zmiany w składach na 2. kolejkę - do 25 listopada, godz. 10:45.
Zmiany w składach na 3. kolejkę - do 29 listopada, godz. 15:45.
Zmiany w składach na 4. kolejkę (1/8 finału) - do 3 grudnia, godz. 15:45.
Zmiany w składach na 5. kolejkę (1/4 finału) - do 9 grudnia, godz. 15:45
Zmiany w składach na 6. kolejkę (1/2 finału) - do 13 grudnia, godz. 19:45
Zmiany w składach na 7. kolejkę (finał i mecz o 3. miejsce) - do 17 grudnia, godz. 15:45.
Piłkarz otrzymuje punkty za:

Bramki.
- napastnicy: 4 punkty,
- pomocnicy: 5 punktów,
- obrońcy: 6 punktów,
- bramkarze: 8 punktów,

Asysty.
- napastnicy i pomocnicy: 3 punkty,
- obrońcy: 4 punkty,
- bramkarze: 6 punktów,

Mecz bez straconej bramki.
- obrońcy i bramkarze: 3 punkty,
- pomocnicy: 1 punkt,

Obrona rzutu karnego.
- bramkarz (inny): 4 pkt.

Za udział w meczu.
- skład podstawowy: 2 punkty,
- skład rezerwowy: 1 punkt,

Wynik meczu.
- zwycięstwo: 2 punkty,
- remis: 1 punkt,

Wynik meczu w fazie pucharowej, gdy dojdzie do serii rzutów karnych.
- zwycięstwo po karnych: 2 punkty,

Wywalczenie rzutu karnego.
- wszyscy: 2 punkty,

Wykorzystany rzut karny w serii rzutów karnych.
- wszyscy: 1 punkt,

Obroniony rzut karny w serii rzutów karnych.
- bramkarz (inny): 4 punkty,

Zawodnik traci punkty za:

Strata bramki.
- tylko bramkarze i obrońcy - po minus 1 pkt. za każdą straconą bramkę z wyłączeniem pierwszej. Dotyczy to tylko piłkarzy przebywających na boisku w momencie utraty gola (zasada ta nie dotyczy obrońców i bramkarzy, którzy zeszli z boiska w wyniku wykluczenia - czerwona kartka bądź dwie żółte; w tym wypadku piłkarze ci nadal tracą punkty za stracone bramki).

Żółtą kartkę.
- wszyscy: minus 1 punkt,

Czerwoną kartkę.
- wszyscy: minus 3 punkty,

Niewykorzystany rzut karny.
- wszyscy: minus 3 pkt.

Bramka samobójcza.
- wszyscy: minus 3 pkt.

Spowodowanie rzutu karnego.
- wszyscy: minus 2 pkt.

Za niestrzelenie rzutu karnego w serii rzutów karnych.
- wszyscy: minus 1 pkt.

Piłkarz wybrany przez uczestnika jako kapitan zdobywa, jak również traci, punkty w wymiarze podwójnym. Jeżeli kapitan nie zagra, punktuje podwójnie zastępca kapitana.